ATERIMA MED współtwórcą kampanii „Bezpieczna praca w wakacje”

bezpieczny_wyjazd11 czerwca ruszyła kampania „Bezpieczna praca w wakacje”, której celem jest zwrócenie uwagi na zjawisko współczesnego niewolnictwa i handlu ludźmi. Z badań wynika, że aż 20% Polaków nie wie, co zrobić, by wyjazd za granicę był bezpieczny. Z tego powodu ATERIMA MED we współpracy ze Stowarzyszeniem PoMOC oraz Stowarzyszeniem Inicjatywa Mobilności Pracy rozpoczęła wakacyjną akcję edukacyjną.

W kampanii został przeprowadzony eksperyment,
w którym badano świadomość zagrożenia handlem ludźmi wśród osób zainteresowanych pracą opiekunki osób starszych w Niemczech. Podsumowanie uzyskanych danych dostępne jest na stronie kampanii www.bezpieczny-wyjazd.eu. Specjalnie na potrzeby kampanii powstał także przewodnik po bezpiecznej pracy w wakacje „Nie bądź ofiarą!”. Publikacjom towarzyszy quiz, który w przewrotny sposób sprawdza poziom wiedzy o zagrożeniu handlem ludźmi. 

Wnioski z eksperymentu budzą niepokój. Polacy nie posiadają wystarczającej wiedzy o tym jak zadbać o swoje bezpieczeństwo – mówi Stefan Schwarz, ekspert z zakresu bezpiecznej pracy za granicą Agencji Zatrudnienia ATERIMA. – Mam nadzieję, że akcje takie jak ta podniosą świadomość osób wyjeżdżających zarobkowo za granicę

Fałszywe ogłoszenie – przedmiot eksperymentu, spotkało się z wyjątkowo dużym zainteresowaniem, które przerosło oczekiwania twórców. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi wynikami oraz do wypełnienia quizu.

Organizatorami kampanii są: Stowarzyszenie PoMOC, ATERIMA MED z Grupy ATERIMA i Stowarzyszenie Inicjatywa Mobilności Pracy.

Strona akcji: www.bezpieczny-wyjazd.eu